Infogrip nieuwtje 2

Juli 2018

Lees meer over:

  • 17 mei Infogrip abonnee dag
  • Gebruik van informatieruimte
  • Gebruik van dashboard functionaliteit
  • Vastlegging van gebruikers in Saar

17 mei Infogrip abonnee dag

Op 17 mei hebben wij voor onze Infogrip abonnees een gezellige dag gehad. Deze stond bijna geheel in het teken van teams en dan vooral teamrapportages.

Er waren allerlei soorten rollen en functies vertegenwoordigd. Wij ontvingen zowel applicatiebeheerders, als verpleegkundigen, als medewerkers van de  cliënten administratie. Dit heeft geleid tot boeiende en interessante discussies.

Wat werd besproken?

Allerlei productiviteitsoverzichten zoals: productiviteit per team, productiviteit vergeleken tussen teams, saldi opbouw binnen het team, verdeling indirecte tijd.

Wij zien dat deze nu vooral extramuraal veel gebruikt worden. Echter, deze overzichten zijn zeker ook goed intramuraal toe te passen, als er gewerkt wordt met rooster in Ons.

Gerelateerd aan het gebruik van Ons dossier, hebben wij tevens besproken en laten zien, wat ook hierbij de meerwaarde is van het gebruik van rapporten.

Zo geeft Omaha System data bijvoorbeeld inzicht in de zorgvraag van cliënten. Dit kan op zijn beurt weer inzicht geven in de benodigde expertise in een team (personeelssamenstelling).

Rapporten die wij hebben laten zien zijn:

  • informatie uit het classificatiesysteem Omaha System
  • informatie ten behoeve van de aanlevering voor de indicatoren veiligheid (Kwaliteitskader verpleeghuiszorg)
  • kwaliteit van het vastleggen van gegevens (bijvoorbeeld percentage cliënten met een geldig zorgplan)
  • overzicht MIC meldingen per categorie

Data: ook in informatieruimten en dashboards

Gebruik van informatieruimten

Een informatieruimte stelt een ruim aantal gegevens en meetwaarden ter beschikking waarmee een analist de mogelijkheid heeft om zelfstandig data-analyse uit te voeren om zodoende "spelenderwijs" trends op te sporen, te visualiseren en om vragen te beantwoorden. In informatieruimte zijn er geen beperkingen die binnen een rapport wel van toepassing zijn zoals ingebouwde voorwaarden of selectiecriteria. Voor Ons hebben wij inmiddels een drietal informatieruimten ontwikkeld. Deze gaan over zorgregels, financiële regels en factuurregels.

Gebruik van dashboard functionaliteit

Een dashboard geeft de data op een interactieve manier weer. Je kunt bijvoorbeeld in- en uitzoomen op data waarbij je o.a. van organisatieniveau naar medewerker of cliënt niveau kunt gaan.

Ook kun je inzoomen op een bepaalde maand als je details daarover wilt zien. Voor Infogrip op Ons hebben wij een aantal dashboards opgenomen in ons assortiment:

  • team- en managementdashboard m.b.t. uren-, saldi- en productiegegevens
  • dashboard die gaat over kwaliteit van vastlegging van dossiers

Vastlegging van gebruikers in Saar

Benieuwd wie in jouw organisatie gebruik maakt van Infogrip en met welke rol? Dit kun je terugvinden in Saar. Hier hebben wij voor iedere Infogrip gebruiker gedocumenteerd en daarbij aangegeven op welke manier jullie Infogrip gebruiken. Dit is vastgelegd bij de applicatie Infogrip, hier kunt u vervolgens de gebruikers en hun Infogriprollen zien. Wij denken dat dit handig is, en horen natuurlijk graag uw reactie!

Heb je nog geen toegang tot Saar of wil je laten weten wat je van deze geboden functionaliteit vindt? Laat het ons via onderstaand formulier weten. Graag, dank je wel!

Je krijgt dit bericht omdat jullie abonnee zijn van Infogrip. Wil jij jezelf afmelden voor dit soort Infogrip nieuwtjes? Meld je dan hier af: afmelden Infogrip nieuwtjes.