Kitty Oerbekke


When it can't be done, do it. If you don't do it, it doesn't exist - Paul Arden

Het werken in de thuiszorg is mij bijzonder bijgebleven! Daar merkte ik, zoals zo velen met mij, dat de mensen het fijn vinden om in een fris huis te wonen, maar zeker net zo belangrijk is het sociale praatje. Hier heb ik direct een eerste dilemma te pakken, want een kopje koffie met soms veel moeite, maar vooral met veel liefde gezet, kun je toch eigenlijk niet laten staan... Hoe ga je om met deze ‘koffie' en ‘deurknop' gesprekken met de heer Van Vliet als mevrouw Jansen ook op jou zit te wachten? Het is zoeken naar een juiste balans, voor zowel de werknemer, de werkgever als de klant! Bij Infozorg houd ik mij weer bezig met deze balans. Tijdsregistratie zal in mijn ogen altijd ondergeschikt moeten blijven aan het leveren van zorg. Wij denken graag mee over hoe het makkelijker kan!

In 2010 heb ik de studie Public Health and Society afgerond en ben ik in dienst gekomen bij Infozorg. Ik ben o.a. betrokken bij projecten en kennisgroepen rondom de AWBZ brede Zorgregistratie (AZR) en het Elektronisch cliënten dossier (ECD). Hoofdzakelijk houd ik mij bezig met de ondersteuning van zorgorganisaties die migreren naar een andere applicatie. Deze ondersteuning beslaat onder andere het vraagstuk: Hoe krijgen we de zorg- en persoonsgegevens van cliënten en medewerkers van applicatie A naar applicatie B. Ik denk graag mee in het web van ‘wet en regelgeving' en de ‘informatiebehoefte' van een zorgorganisatie. Want wil je alle gegevens wel mee? Wat is de informatiebehoefte? Dit betreft niet alleen de behoefte van verzorgenden, verpleegkundigen en leidinggevenden. Het gaat ook om de wens van een cliënt en zijn familie om geïnformeerd te worden!