Keuterbedrijf vol doenkers


Iets wat al tijden suddert kan soms ineens expliciet naar boven schieten. Bij mij schoot er iets naar boven door het woordje keuter dat in de column van Paulien Cornelisse in de Volkskrant werd benoemd. Die het overigens, hoe toepasselijk, ook over opploppen had. Mijn gedachten gingen van een keuterboer naar een keuterbedrijf. Een bedrijf met toekomst, met de voeten in de klei, met kennis van zaken: naar Infozorg.

Keuterbedrijf

En zijn wij dat, zo vroeg ik mij af? Is Infozorg een keuterbedrijf? Over ruim een week bestaan wij 25 jaar. Een mooie mijlpaal die wij zeker gaan vieren, waarover in een volgend bericht meer. Nu eerst over dat woordje keuter: zijn wij een keuterbedrijf?

In 1998 gestart, een nieuw bedrijf, bij de diverse Kamer van Koophandels bestond iets als ondersteuning voor nieuwe bedrijvigheid. Van een startup hadden wij nog niet echt gehoord. Wij hadden en hebben tot doel onze kennis en kunde elke dag weer in te zetten om zorgorganisaties concreet te helpen hun ambities en visie te realiseren. En dus staan wij hen met onze raad en, nog meer, onze daad bij. Een groeidoelstelling? Nee die hebben wij niet. Als wij goed zijn vragen klanten ons vast weer terug, en ja, misschien groeien wij dan gestaag en organisch. We hebben nog steeds klanten die we 25 jaar geleden ook hadden, mooi toch?!

Wij helpen onze klanten niet alleen met advies, zeker niet. Wij voeren ons advies met name samen met onze klanten uit. Al doende komen we gezamenlijk vele stappen verder. Daarbij maken wij onze kennis en kunde expliciet en delen dit altijd met onze klanten, ook in legoblokken. Zodat elke zorgorganisatie daar zelf verder mee kan bouwen, zonder ons nodig te hebben.

Doenkers

We denken en doen. We weten, kunnen en willen. Een tijd terug las ik dat we dan eigenlijk doenkers zijn. Een mooi woord, dat echt bij ons past.

Wij dromen zeker groot, zoals een klein kind misschien wel Wimbledon wil winnen. Vervolgens zijn we elke dag bezig met functioneel beheren, zoals een kind elke dag aan het tennissen is. Niet omdat het moet, maar omdat we er zo van genieten. We helpen zo immers indirect mee de zorg te verbeteren. En door de uren- en wekenlange herhaling worden we nog steeds met de dag beter. Je denkt en je doet, je past en je meet, je kijkt en puzzelt op de details en je verbetert elke dag. Zo hebben wij dagelijks onder meer voor je beschikbaar:

  • expertkennis van veel zorgapplicaties, zowel zorginhoudelijk als administratief
  • functioneel beheer en (operationeel) informatiemanagement
    door met ons samen te werken ligt de druk van al die ontwikkelingen volgen, interpreteren en elke dag ‘het goede doen als functioneel beheerder’ niet bij één iemand, maar steun je op ons, wij hebben al zoveel wielen uitgevonden, daar kan je dagelijks van profiteren
  • onze kennis en kunde van de CAO VVT, ook concreet vertaald naar werkwijzen met AFAS bijvoorbeeld
  • onze kennis en kunde van roosteren en plannen, ook concreet vertaald naar diverse applicaties

Door grote onderwerpen, zoals het op orde brengen en houden van de informatiehuishouding, stapje voor stapje met kennis van zaken te ontrafelen en te verbeteren, komen we gestaag vooruit. We schrikken niet van de complexiteit, omvang en hoeveelheid werk. We hebben geleerd: een wandeling naar Rome begint ook met de eerste stap, waarna vele stappen zullen volgen, stap voor stap, dag na dag. Als je die eerste maar zet.

25 jaar bikkelen

En dan staat die tennisser opeens in de top 100 van de wereld, de kans om Wimbledon te winnen komt dichterbij. En wij? Wij vieren bijna ons 25-jarig jubileum. 25 jaar lang, dag in dag uit functioneel beheren, door ons vertaald in legoblokken, in expliciete kennis en kunde, 24 x 7 voor jou beschikbaar. Al 25 jaar, 52 weken per jaar, 5 dagen per week: dat is 6.500 werkdagen.

Wij zijn niet groot, wij zijn met zo’n 40 Infozorgers. Een keuterbedrijf? Ja, ik denk het wel. Een schitterend kennisintensief keuterbedrijf, dat in ieder geval ook. In dat opzicht kun je staan op onze schouders, want wat kennis en kunde van functioneel beheren betreft zijn wij zeker reuzen.

Op de schouders van reuzen

Door hard te werken, voortdurend te zoeken naar wat de goede dingen zijn en die dingen zo goed mogelijk uit te voeren, door denken en doen te combineren, samen te groeien tot ervaren doenkers, door 25 jaar kennis te verzamelen, kennis expliciet te maken en onze klanten concreet te helpen, kunnen wij met recht zeggen: wij zijn een geweldig keuterbedrijf en wat kennis en kunde betreft een reus.

En daar zijn we trots op.

22 maart 2023