Functioneel beheren doe je samen


Eén van de functioneel (applicatie) beheerders gaat de zorgorganisatie verlaten: pensioen, zwangerschapsverlof, reizen, langdurig ziek. Collega’s worden wat zenuwachtig, want daarmee valt er een gat. Een gat in kennis en capaciteit. Hoe vang je dit zo goed mogelijk en snel op?

Vanzelfsprekend ga je op zoek naar een goede functioneel (applicatie) beheerder (FAB of FB). Want ja, juist de komende tijd moet er zoveel gebeuren en veranderen. Sterker, er moet ook nog heel veel vernieuwd worden. Er komen immers veel ontwikkelingen op de zorg af, mede vanuit IZA en Wegiz. En daarom is ‘sec beheren’ van wat er is in deze roerige tijden echt niet genoeg. Je moet als FAB of FB veel meer in je rugzak hebben dan applicatiekennis alleen.

Een echte vakman of -vrouw moet ook weten welke ontwikkelingen er spelen, moet goede kennis hebben van informatiebeveiliging, van het op orde brengen van de informatiehuishouding en heel snel en heel goed wijzigingen op kunnen pakken en door kunnen voeren. De winkel moet openblijven tijdens het verbouwen.

Daarnaast moet je als FAB of FB ook goed kunnen puzzelen, zoeken en uitproberen. Want voor heel veel ontwikkelingen zijn er nu nog geen antwoorden, die moeten nog worden gevonden. En omdat veel ontwikkelingen de komende tijd samenkomen heeft een FAB of FB ook te maken met grotere onzekerheid. Daarbij neemt de complexiteit van de informatievoorziening ook door de technologische ontwikkelingen continu toe. Jan Rotmans schreef hier langere tijd geleden al over in zijn boek Verandering van tijdperk (Aeneas, 2014): ‘We leven in een verandering van tijdperk, in plaats van een tijdperk van verandering.’ Een mooie uitspraak nietwaar?

Terug naar die vertrekkende functioneel beheerder. We hebben immers een vraag te beantwoorden: hoe vang je dat vertrek op? Je bent eigenlijk op zoek naar het schaap met de vijf poten. In een arbeidsmarkt die onder druk staat is dat geen eenvoudig opgave.

Al langere tijd geleden zijn wij als informatiepuzzelaars hierop gaan broeden. Wil je vernieuwingen in een hoog tempo aan kunnen pakken en door kunnen voeren, dan moet je met meer mensen met goede kennis en ervaring samen aan de slag. Niemand kan dit allemaal in zijn eentje. En daarom hebben we al onze kennis expliciet gemaakt en verwerkt in onze dienstverlening functioneel (applicatie) beheer.

Als jij ons inschakelt krijg je niet alleen slimme handen die helpen de applicatie(s) draaiende te houden. Wij Infozorgers gaan naast je staan en helpen direct vragen op te lossen, de informatiehuishouding op orde te brengen en werkwijzen te optimaliseren. Dit doen we al jaren: we stropen onze mouwen op en gaan samen met jou aan het werk. We maken een vliegende start omdat we zoveel kennis van de applicaties die in de zorgbranche worden gebruikt expliciet beschikbaar hebben. Je krijgt dan naast hardwerkende en slimme handen ook praktische persoonlijke uitleg en we stellen allerlei kant-en-klaar uitgewerkte documentatie beschikbaar, concreet en direct bruikbaar. Denk hierbij aan heldere werkinstructies, uitleg over inrichting en gebruik van (onderdelen van) een applicatie en bijbehorende koppelingen.

Met andere woorden: als je ons vraagt het vrijgekomen gat op te vullen kun je een beroep doen op een heel team Infozorgers, die elke dag naast je staan en met jullie samenwerken. En door met standaarden en slim te werken houden we onze tarieven laag. Weet dat we graag met je samenwerken en onze kennis altijd delen, want we weten:

Samen kom je verder

Eind 2023 hebben we voor een paar grote zorgorganisaties weer zo'n vliegende start mogen maken. Er liggen zoveel vragen en uitdagingen, hoe fijn is het dan om heel snel samen overzicht te hebben, taken te verdelen, stap voor stap die af te maken en gestaag samen in een gezellige en rustige sfeer noodzakelijke en vernieuwende oplossingen te creëren?!

25 januari 2024